zondag 25 januari 2015

wisbordjes deel 2 met 14 aanvulingen

groep: 3 t/m 8 
werkgebied: taal en rekenen 
thema: n.v.t.

In het vorige bericht had ik een aantal formats gemaakt om te gebruiken bij wisbordjes en het afgelopen weekend kreeg ik nog veel meer ideeën en hieronder is het resultaat te zien. Als je op de afbeelding klikt kom je bij het format. Onder de nieuwe formats heb ik ook de formats geplaatst die ik al eerder heb gemaakt. 

het placemat model (voor 2,3 of 4 leerlingen) 

rekenen - 1 grote getallenlijn per A4 t/m 10  



rekenen - 4 getallenlijnen op 1 A4 t/m 10 



rekenen - 1 getallenlijn op A4 t/m 20


rekenen - 4 getallenlijnen per A4 t/m 20 


rekenen - hte model uitgebreid in kleur 
1 per A4 en 4 per A4
Dit model is voor sommen die niet tiental overschrijdend zijn. 
Voor sommen die wel het tiental overschrijden zou ik het zwart/witte format adviseren. 



rekenen - hte model uitgebreid in zwart/wit 
1 per A4 en 4 per A4


rekenen hte model verkort in kleur 
1 per A4 en 4 per A4



rekenen hte model verkort zwart/wit 
1 per A4 en 4 per A4





klokken 
1 per A4 en 4 per A4



woordtreinen 
voor woorden van 3,4, of 5 letters 



woordenschat - woordkast 


woordenschat - woordparaplu 


woordenschat - woordtrap
Zelf heb ik geen woordtrap gemaakt, want online vond ik al een heel mooi model. 
Bij de volgende website kun je zelf selecteren hoeveel trappen je nodig hebt en dan kun je het opslaan en uitprinten:  http://woorden.wiki.kennisnet.nl/Lege_woordtrap



formats die al eerder zijn gemaakt door mij zijn hieronder te zien: 

schrijflijnen 1 
(4 per pagina) 

schrijflijnen 2 
(5 per pagina) 

schrijflijnen 3


schrijflijnen in 2 kolommen 

schrijflijnen in 2 kolommen 


rekenen - grote hokjes 

rekenen - kleinere hokjes 

rekenen - sommen







12 opmerkingen:

  1. Heel veel dank voor al die handige bladen. De Meent gaat er veel gebruik van maken!
    Groetjes,
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow hier was ik naar opzoek :D heel fijn, bestaan deze ook in getallenlijnen tot en met 100??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik kan veel werkbladen gebruiken! Dankjewel. Ik ben nog op zoek naar een blad om kolomsgewijs te rekenen en een om cijferend te rekenen. Enig idee waar ik die kan vinden of hoe ze makkelijk te maken zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kreeg om 1 of andere reden geen meldingen meer. Lees je reactie nu pas. Kun je uitleggen wat je precies zoekt? Ik maak alles gewoon in word.

      Verwijderen
    2. Kreeg om 1 of andere reden geen meldingen meer. Lees je reactie nu pas. Kun je uitleggen wat je precies zoekt? Ik maak alles gewoon in word.

      Verwijderen
  4. heel erg bedankt voor deze voorbeelden, super voor mijn schrijfopdrachten tijdens zelfstandig werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi en heel handig materiaal! dikke dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank! Heb je wellicht ook een blad met ruitjes commerciaal?

    BeantwoordenVerwijderen